2 Nisan 2015 Perşembe

ÜSTÜNDE GECELİK VARDI !!!

İçimdeki sıkıntı halen geçmedi.Kırgın ve küskünüm.Ne kendimi,ne sevdiklerimi güvende hissetmiyorum.Çağlayan adliyesinde Sayın Cumhuriyet Savcımız Mehmet Selim Kiraz'ın alçakça katledildiği olay,benim açımdan son nokta sanırım.
O katta benim can arkadaşlarım var.Hemen 1-2 oda yanında.Haftada birkaç kez yan odalarda kahve içer,dost sohbetleri yapardık.Allah esirgesin, onlardan birini kaybetmişçesine bitkinim.Hele ki olayın adliyede olması.Sizler de çalışıyorsunuz belki ama,biz avukatız mesai saatimiz yok.Belki de evimizden daha çok, adliyelerdeyiz.Sanki yatağımda tecavüze uğramış gibiyim.Üstelik,devlet baba diyor ki..." tecavüze uğrayan kadının üstünde gecelik vardı !!!" Ey babam,sen nasıl bir babasın ki; beni koruyamıyorsun ve bana diyorsun ki gecelikle yatmasaydın.Sen ne işe yararsın,sen kimin babasısın?
Daha birkaç gün önce o adliyenin hakim ve savcılarıyla bir tura katılmış ve 3-5 gün beraber yolculuk etmiştim.Onların insan yanlarına tanık olmuştum. Eşleri, gülüşleri, sohbetleri....
Rahmetli savcımızı tanımıyordum, ama herşeyden önce bir insan ve devamında hukukçu meslektaşım.Hele ki,yoklukla,çalışarak okuduğunu öğrenmem beni perişan etti.Ya o yavrusunun cenazedeki boynu büküklüğü.O yavrunun daha bu küçücük yaşında boynunu bükenler,büktürenler,üstünü örtenler...boynunuz kopsun. Sabahlara uyanamayın,ateşler içinde yanın!
Dün biryerlerde okudum."Siz savcıları sadece gazete ve tv lerden tanırsınız " diyordu.Evet siz sadece gazete ve tv lerde görürsünüz.Biz ise onlarla omuz omuza çalışırız.Çoğu zaman avukat olarak,dava dosyasında savcılarımızla taban tabana zıt noktada oluruz.Biz talep ederiz onlar reddeder.Ama aramızda keyifli bir çekişme vardır.Ben de merak ederim,kim haklı çıkacak diye,onların da merakını gözlerinde okurum.
Son birkaç yıldır olanlar geçiyor gözlerimden: gezi olayları,devamında 17 Aralık yolsuzluk iddiaları,tapeler,telefon-ses kayıtları vs vs.
Bu cumartesi meslekte 25.yılı doldurmuş olmam sebebiyle plaket alacağım.Bu 25 yılın ortalama 18 yılı sadece ceza davaları ve özellikle örgütlü suçlarla geçti diyebilirim.Bu konuda hiç tevazu gösteremeyeceğim.Ceza davalarına özel bir ilgim ve Allah vergisi yeteneğim var.Birçok kişiden daha analitik ve 3 boyutlu hatta 5 boyutlu bakabiliyorum.
Bu gözle bakıyorum hepsine ve midem bulanıyor.Derin devlet dünyada bir çok ülkede var elbette.Ama ben daha kirlisini ya da daha doğrusu bu kadar " kör gözüne parmağım" şeklinde olduğunu duymadım,görmedim,okumadım.
Nasıl bir ülkeyiz,nasıl yönetiliyoruz? Neden bizi yönetsin diye vekalet verdiklerimize, hesap soramıyoruz?
Bizler de vekaleten iş gören bir meslek grubuyuz.Vekil edenlerimiz bize hesap sorar? "Ne kadar harç yatırdınız,ne zaman duruşmaya gireceksiniz,nasıl oldu,görüşmede neler konuşuldu?" Memnuniyeti sona ererse de azleder,yetkiyi verdiği gibi geri alır.
Devleti yönetenler de vekaletle göreve gelir,oy vermekle vekalet verirsiniz.Her türlü soru sorma hakkınız da vardır.Ne kadar harcadı,kimlerle görüştü,ne konuşuldu, hangi evraka imza attı,sizin için nasıl bir planı var...vs vs.
Ama bu ülkede artık,vekil ettiklerimize soru soramıyoruz.Soru soranlar "vatan haini,çapulcu"...Ya onlara soru sorduğumuzda,yandaşlarının tepkisini hangi psikoloji ile açıklarsınız? Maddi nemalananların sebebi para diyelim,ya asgari ücretle açlıktan nefesi kokarak yaşamaya çalışanlar...Sİz neye horozlanıyorsunuz?Yapılan olumlu hizmetlerineden gözünüzde büyütüp,babalarının bağından size üzüm bağışlamış gibi görüyorsunuz? Zaten o işleri yapmaya gönüllü olup,aday olmadılar mı? O bağ bizim ,o bağ hepimizin.Bağa bekçi yaptıklarınız,bağlarımızı kuruttu,boşalttı.Siz de üzümün çöpünü kemirip,onları savunuyorsunuz.
Bedavaya mı hizmet ediyorlar.Millete hizmet sevdasıymış? Mal mısınız,beyninizi kullanmaya mı korkuyorsunuz?O işleri yapmaları karşılığında,aldıkları maaşı hayatınız boyunca bir arada mı gördünüz? Eşikteki,beşikteki yakınlarını zengin ettiler görmüyor musunuz? Eğitimi,donanımı,deneyimi olmayan yakınları "danışman" adı altında milyonlarca lira maaş alıyor? Neyi danışıyorlar,bilgisi-deneyimi olmayan yakınlarına?
Acılıyım,öfkeliyim,yatağımda-evimde tecavüze uğradım.Devlet de, " gecelikle yatıyorsun " diye beni suçluyor...Meslektaşımı kaybettim....Üstelik,nasıl-neden-kim bilmeden? Herşey muamma ve herşey sır.Ölüme bile sahip çıkamıyorum.Çıkmayı deneyen " vatan haini,dış güçlerin hizmetinde..."
Diliyorum rabbimden ateşlerde yanın.Sizin de çocuklarınızın boynu bükülsün,yüreği kurusun.Huzur içinde tek bir anınız olmasın.Vücudunuzun herbir santimini hastalık ve dert kaplasın.Allah sizi helak etsin!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder