23 Şubat 2015 Pazartesi

CAN ARKADAŞLARIM

Can arkadaşlarım ve dostlarım...
Birçoğunuz benim dünyaya bakışımı,inançlarımı,hayatı ve insanları nasıl değerlendirdiğimi,penceremden gördüğüm manzarayı biliyorsunuz.Üstelik bir kısmınızla taban tabana zıt görüşlerdeyiz,ama bu arkadaşlığımızı etkilemez.
Fikirler özgür olmalı ve bir diğerinin alanına tecavüz edilmediği sürece de beni rahatsız etmez,en fazla üzer,anlamakta güçlük çekerim.
Hayata kuş bakışı bakarım,ama kuş beyinli değilim.Olayları ve insanları değerlendirirken,duvardaki "örümcek " moduna girer,duygulardan ve bir saat öncesinden arınarak bakmaya çalışırım.
Lakin keşkelerim yoktur.Sonu olumsuz da bitse,hiçbir yaşadığımda " keşke " demeyi sevmem,benim hatalarımdır der geçerim ve hatalarımı da severim.
Zira bazı hatalarım harikadır,bazı harikalarım da hatadır.
Son bir yıldır,uzun süredir hayatımda olmayan ,ancak hayatımın bir dönemini komple kaplayan "en güzel dönemlerim " diyebileceğim okul yıllarımdaki arkadaşlarım da tekrar hayatıma dahil oldu.İyi ki varlar,iyi ki hayatımdalar...Ancak aradan geçen uzun yıllar içinde,maalesef ki birbirimizi tam olarak tanıma ya da değişimleri gözlemleme şansımız olmadı.
Kalan ömrümde de keşke dememek için,ufak bir ilanatım var:
Hayatımda dokunulmazlarım ,olmazsa olmazlarım vardır.Bunlar değişmez,değiştirilemez,değiştirilmesi teklif dahi edilemez.
1-Tek bir zaafım vardır,çocuklar-çocuklarımız.İlk dokunulmazım çocuğumdur.Hayat ağacım Melis Aydoğan... Abartılı gelebilir size, ama kızımın gözüne düşecek bir damla yaşa kasıtla sebep olanla ilgili gerçek anlamda hiçbir sınırım yoktur ve her yol mübahtır.Karşılığında,hiçkimsenin çocuğuna hiçbir sebeple nokta kadar üzüntü vermem.Başkasının çocuğuyla ilgili anlık kötü düşünenle de işim olmaz,sohbetim kalmaz.
2-İkincisi ekmek teknemdir.Hiçkimsenin ekmeğime yönelik kasıtlı eylemini affetmedim,etmem.Kimsenin ekmeğine de,bana ne yapmış olursa olsun göz dikmem,dokunmam,anlık bile olsa aklımdan geçirmem.Bir başkasının ekmeğine göz dikenle de asla işim olmaz,sohbetim kalmaz.
3-Üçüncüsü de Mustafa Kemal Atatürk ve Laik Türkiye Cumhuriyetidir. Bu da değişmez,değiştirilemez,değiştirilmesi teklif dahi edilemez.Kişileri ve yaptıklarını,yaşanan andaki durumlara,imkanlara ve genel ortama bakarak değerlendiririm.Bu uğurda istikbalini,hayatını,sevdiceklerini feda edip;bize bu cumhuriyeti armağan eden herbir nefere ve Mustafa Kemal Atatürk'e saygısızlık edip,cumhuriyete alerjisi olanları sevmem.Onlarla işim olmaz,sohbetim kalmaz.Ne kaybedeceğim de umurumda olmaz.Bana faşist diyen kendini kandırır ki bunda da özgürdür,kendi tercihidir.
İstediğiniz partiye oy verebilirsiniz,inançlarınız değerleriniz ,dininiz,ırkınız farklı olabilir;kabulümdür.Ancak bu üç tane olmazsa olmazım herşeyden değerlidir.O nedenle bu üç maddeyle ilgili sorununuz varsa,sorun sizindir.Benimle ilgili yapacağınız tek bir şey var,ufacık bir " TIK " silin geçin,ben sizi silmeden.
Canan AKTAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder