3 Ocak 2015 Cumartesi

BARO SEÇİMLERİNİN ARDINDAN

An itibarı ile,ülkemle ilgili yine umutlandım.Aydınlık günler gelecek ....
İstanbul düşseydi,ne tepki verirdim bilmiyorum.Dün kongre merkezinin önünde Kobane yazılı t-shirtlerle halay çeken meslektaşları gördüğümde,tansiyonum kaça fırladı bilmiyorum.İçerde konuşmasını yapan bir adayın sunumu ".....grubu EŞBAŞKANI" olarak geçiyordu,bir diğeri konuşmasını sonlandırıken neredeyse "Rabia " işareti yaptı...Allahım sen vatanımı milletimi koru diye dualar ettim ve dünden beri hastayım...
Tıp zordur,mühendislik zordur...vs vs...Ama hukuk bir başkadır.Kime sorsanız,ya geçmişte hep hukukçu olmak istemiştir,ya da kazandım ama gidemedim (!) der....
Bilgileri öğrenmeniz,ezberlemeniz sizi iyi bir hukukçu yapmaz.Muhakeme yeteneği gerekir, tarih bilinci gerekir,matematik-psikoloji,vatan sevgisi,adalet duygusu.....hepsinden birer parça ama doğru oranda biraraya gelirse gerçek anlamda hukukçu olabilirsiniz.
Ama dünkü manzaralara baktığımda yüreğim kanadı.İstiklal harbinde dünyada değildim belki,ama dünkü manzaralarda sanki İzmirdeyim ve Yunan askerleri şehre giriyor boynum bükük...Tam hissettiğim buydu...
Bütün gece dua ettim ama vücut dengem bozuldu ve halen de hastayım...
Bugün ise peşpeşe mükemmel haberler geldi...
***İstanbul düşmedi dostlar....Önce ilke,önce adamlık,önce vatan sevgisi,önce adalet duygusu...
Allaha şükürler olsun ki Sayın Ümit Kocasakal tekrar hem de ,açık ara farkla kazandı...
***Eski barom,Eskişehir'de de tek aday olarak seçime giren Rıza Öztekin arkadaşım kazandı.
***Ankara'da okul arkadaşım,güzel insan, pırıl pırıl kalbe sahip,prensipli ve mesleki anlamda da onayladığım Hakan Canduran kazandı...
Çok şükür ki;adalet,hukukun üstünlüğü ve yargının bağımsızlığına inanan,Türkiye sevgisi ve Atatürk ilkelerini önde tutan ve cumhuriyetin değerlerini sonuna kadar savunmaya hazır olanlar hala çoğunlukta....
Merak etme Türkiyem ,avukatlar düşmedi ve hala adalet savaşına hem de bu koşullarda devam etmeye hazır olduklarını bir kez daha gösterdiler.
Görevimizi yaparken “kimseye, ne müvekkile, ne hakime hele ne iktidara tabiiz. Bizim aşağımızda kişilerin varlığı iddiasında değiliz. Fakat hiç bir hiyerarşik üst de tanımıyoruz. En kıdemsizin, en kıdemliden veya isim yapmış olandan farkı yoktur. Avukatlar esir kullanmadılar, fakat efendileri de olmadı”/19 eKİM 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder